جستجو کردن

نوشته های اخیر

مبلغ وام مسکن به همراه اقساط ماهانه افزایش یافت

  • در حالیکه میانگین قیمت مسکن در تهران 80 میلیون تومان به ازای هر متر اعلام شده است ، همزمان با انتقادات فراوان وام مسکن افزایش یافت اما موضوع این است که اقساط آن نیز به شکل باور نکردنی افزایش داشته است .

    بانک مسکن به تفصیلات قانون “حمایت از خانواده و جوانی جمعیت” پاسخ می‌دهد و سقف تسهیلات خرید و تعمیر مسکن به ازای هر فرزند زیر ۲۰ سال را افزایش داده است. افزایش تسهیلات بر اساس تعداد فرزندان به شرح زیر است: برای یک فرزند زیر ۲۰ سال ۲۵ درصد، برای دو فرزند زیر ۲۰ سال ۵۰ درصد، برای سه فرزند زیر ۲۰ سال ۷۵ درصد و برای چهار فرزند زیر ۲۰ سال ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد. دوره بازپرداخت تسهیلات نیز با افزایش تعداد فرزندان، تا حداکثر ۱۰ سال قابل افزایش است. اعطای این تسهیلات مشروط به نرخ باروری شهرستان محل تولد پدر و فرزند بالاتر از ۲.۵ است و مهلت زمان اجرای قانون تا آبان ماه ۱۴۰۷ خواهد بود.

    سقف تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق ممتاز برای متقاضیان در شهر تهران به صورت انفرادی ۴۰۰ میلیون تومان و در حالت زوجین ۸۰۰ میلیون تومان و سقف تسهیلات جعاله (تعمیر) مسکن در تمامی شهرهای کشور ۱۶۰ میلیون تومان است.

    البته یک وام نیز بر روی ساخت پروژه های ساختمانی به نام وام مشارکت مدنی نیز وجود دارد که بانکها موظف به پرداخت آن هستند ولیکن معمولا وام ها اختصاص نمیابد به عنوان نمونه پرداخت وام برج های آفتاب مهتاب در ابتدا قرار بود برای خریداران اختصاص بیابد تا بتوانند هزینه های اقساط را از آن پرداخت کنند اما با ندادن وام توسط بانک پروژه برای مدت طولانی مسکوت مانده است .

    مبلغ وام مسکن به همراه اقساط افزایش یافت
    مبلغ وام مسکن به همراه اقساط افزایش یافت

    اقساط وام مسکن چقدر شد ؟

    بانک مسکن افزایش سقف وام خرید و تعمیر مسکن از محل اوراق حق‌تقدم مسکن (تسه) را اعلام کرده است. سقف این تسه برای خانوارهایی که ۴ فرزند دارند به حداکثر ۱ میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است. این افزایش بر اساس تعداد فرزندان زیر ۲۰ سال سن برای هر فرزند به شرح زیر است: یک فرزند ۲۵ درصد، دو فرزند ۵۰ درصد، سه فرزند ۷۵ درصد و چهار فرزند ۱۰۰ درصد. دوره بازپرداخت تسه به ازای هر فرزند زیر ۲۰ سال تا ۲ سال افزایش می‌یابد و میزان اقساط ماهانه نیز افزایش می‌یابد. برای دریافت وام جدید خرید مسکن، متقاضی باید اوراق حق‌تقدم متناسب با مبلغ وام را خریداری کند.

    در نهایت مبلغ اقساط این وام 37 میلیون تومان بصورت ماهانه خواهد بود و همچنین یک قانون برای وام وجود دارد و آن این است که سود یکساله را در ابتدای سالی که اقساط شروع میشود باید پرداخت شود و این مبلغ به همراه قسط مبلغی بسیار زیاد برای پرداخت توسط شخص وام گیرنده میباشد .

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه