جستجو کردن

نوشته های اخیر

خروج سرمایه به سمت خرید آپارتمان در خارج از کشور

  • در حالیکه نوسان و عدم ثبات اقتصادی در چند سال اخیر باعث خروج سرمایه بسیاری از مردم به خارج از کشور علی الخصوص کشور همسایه ما ترکیه شده است ، کشور های مقصد نیز وضعیت اقتصای مناسبی را از خود نشان نداده اند و وضعیت آنها در حالتی مبهم قرار گرفته است .

    در حالیکه در تاریخ نوشتار این مطلب ( 15 آبان سال 1402 ) تنها در روز گذشته ارزش لیر ترکیه 15 درصد نوسان داشته و تقویت شده است ! در حالیکه در یک روزهمین مقدار ارزش را از دست داده است و این نوسانات اینقدر میتواند وحشتناک باشد که آثار آن در کشور خودمان مشاهده نموده ایم .

    حال سوال است که چرا مردم کشور ما که با این نوسانات آشنایی دارند هنوز تمایل به سرمایه گذاری در کشوری مانند ترکیه دارند ؟ ریشه این اتفاقات در نارضایتی برخی از افراد از کشور ماست اما موضوع این است که تا زمانیکه یک سری به کشور نامبرده بزنید و اگر واقع بین باشید تفاوت های بسیاری را با کشور خودمان مشاهده میکنید که در نهایت نشان دهنده بهتر بودن اوضاع در ایران است .

    جدا از نوسانات ارز که در کشور ما نیز است ، دولت ترکیه قوانینی را وضع کرده است که شما را مجبور میکند هنگام فروش آپارتمان ، آنرا به دولت بفروشید و 30 درصد نیز مالیاتی بر سود کسب شده از شما دریافت میکند . جدا از چالش های قانونی که در کشورهای دیگر برای ایرانی ها بوجود می آید .

    خروج سرمایه به سمت خرید آپارتمان در خارج از کشور
    خروج سرمایه به سمت خرید آپارتمان در خارج از کشور

    وضعیت مبهم سرمایه گذاری در املاک خارج از کشور

    ترکیه یکی از کشورهای توسعه‌یافته در صنعت گردشگری است. این کشور دارای زیرساخت‌های حمل‌ونقل عالی، آب و هوای معتدل، جمعیت متنوع، فرصت‌های تجاری و قوانین شفاف برای خرید ملک و مستغلات است. از سال 2013 تا 2022، بیش از 1 میلیون معامله ملکی در ترکیه انجام شده، و رشد بیشتری در سال‌های 2015 و 2020 رخ داد. تنها یک تغییر جزئی پنج درصدی در سال‌های دیگر مشاهده شد، که نشان از انعطاف بازار در برابر تغییرات اقتصادی و سیاسی خارجی دارد.

    در سال 2020، با کاهش نرخ بهره وام مسکن، 1.5 میلیون معامله ملکی انجام شد. در همین سال، 38 درصد از معاملات با وام انجام شدند، که افزایشی نسبت به سال‌های 2018 و 2019 داشت.

    شرایط اخذ تابعیت ترکیه از طریق خرید ملک نیز تغییر کرده، هزینه آن کاهش یافته و این امر تقاضای خارجی‌ها را افزایش داده است.

    در اثر زلزله در فوریه 2023، تعداد معاملات کاهش یافته، اما شاخص نیمه اول سال 2023 نتوانست به سطح مشابه در سال 2022 برسد.

    خرید ملک در بازار مسکن اولیه در ترکیه مستلزم خرید سهم در مرحله حفاری است. ساخت و ساز در ترکیه گران است و هزینه‌ها به نسبت زیاد افزایش پیدا کرده است.

    معاملات خرید و فروش املاک مسکونی با مشارکت اتباع خارجی به طور مداوم افزایش داشته و در سال 2022، پنج درصد از کل معاملات با مشارکت خارجی انجام شده.

    شهروندان خارجی 3.5 درصد از معاملات بازار مسکن را در سال 2023 انجام دادند و بیشترین سرمایه‌گذاری از سوی روسیه، ایران، عراق، اوکراین، قزاقستان و آلمان صورت گرفت.

    محبوب‌ترین مناطق برای خرید املاک و مستغلات در ترکیه شامل استانبول، آنکارا، آنتالیا، ازمیر و بورسا هستند. بازار مسکن ترکیه نسبت به افزایش قیمت‌ها، زلزله و تغییرات در مجوزهای اقامت برای مهاجران نامشخص است و تحولات آینده به سیاست‌های مهاجرت و نرخ تورم وابسته است.

    گزینه های سرمایه گذاری جایگزین در تهران

    اگر بخواهید واقع بین باشید در تهران نیز موقعیت های مناسبی برای سرمایه گذاری در حوزه املاک موجود است ، در غرب تهران محدوده چیتگر ، برج های لوکس و مدرن به همراه شهرسازی جدید همگی حکایت از تشکیل یک منطقه لوکس در حد کشور های پیشرفته دارد که میتواند گزینه های مناسبی برای سرمایه گذاری باشد .

    علاوه بر این ارگانهای دولتی نیز در این منطقه مشغول به ساخت هستند و از طرفی لوکس ترین برج ها را میسازند ، برای نمونه میتوانید برج های 4 گانه نیروی زمینی را مشاهده فرمایید که یکی از بلندترین برج های کشور است . در حالیکه پروژه های دیگری نیز وجود دارند که تا 42 و 50 طبقه مشغول به ساخت هستند که در هیچ نقطه ای از کشور چنین سازه هایی ایجاد نشده است .

    در نهایت سرمایه گذاری در جا و مکان مناسب میتواند سوددهی بسیار بیشتری از سرمایه گذاری در کشوری کند که تمامی قوانین آن بر ضد شماست و تنها هدفش جذب سرمایه شماست .

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه