جستجو کردن

نوشته های اخیر

تعداد واقعی تعداد خانه های خالی و لوکس مشخص است؟

  • دولت برای حل مشکلات مسکن طرح‌های گسترده‌ای ایجاد کرده است، اما از طرفی واسطه‌گری در بازار مسکن مشکلات زیادی برای این بازار ایجاد می‌کند و آن را تبدیل به کالایی جهت سواستفاده دلالان می‌نماید. از طرف دیگر، دولت هر چه سعی دارد تا تعداد مسکن مورد نیاز کشور را تأمین کند.

    تعداد واقعی تعداد خانه های خالی و لوکس مشخص است؟
    تعداد واقعی تعداد خانه های خالی و لوکس مشخص است؟

    اما خانه‌های خالی بسیاری در بازار وجود دارد که حتی وارد بازار اجاره نمی‌شوند. این مشکل اخیراً با استفاده از مالیات قصد مقابله با آن گرفته شده است. اما شناسایی این خانه‌های خالی و همچنین تشخیص واحدهای لوکس در تهران و دیگر شهرها مسأله‌ای است که هم‌اکنون چالش‌برانگیز است و نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگی بین ارگان‌های مرتبط و شهرداری‌ها برای حل آن می‌باشد.

    همچنین توجه داشته باشید که خانه هایی که سند رسمی دریافت کرده اند میتوانند مورد شناسایی قرار بگیرند و تعداد زیادی خانه های تعاونی ساز که وجود دارند قابل شناسایی نیستند علی الخصوص در منطقه 22 تهران که 90 درصد پروژه ها بصورت تعاونی ساز ساخته میشود به عنوان نمونه پروژه مروارید خیام نمونه ای از این پروژه های میباشد .

    نظر کارشناسان دولتی چیست ؟

    در نشست علمی با عنوان “راهکارهای مواجهه با بحران تأمین مسکن” با حضور مقامات مختلف برگزار شد. در این نشست، روح‌الله اکبری، دستیار ویژه وزیر و دبیر قرارگاه مسکن وزارت راه و شهرسازی، اهمیت مسئله مسکن را برجسته کرد و تأثیرات آن را بر فرهنگ، آمایش سرزمین، مهاجرت و سیاست‌های کلان کشور برش داد. او تأکید کرد که باید سیاست‌های بخشی با سیاست‌های کلان ترکیب شوند تا تعادل عرضه و تقاضا در مسکن حفظ شود.

    اکبری همچنین به ضرورت جلوگیری از انحصار در تولید و توزیع مسکن و پاسخگویی به اقشار خاص در مسائل مسکن اشاره کرد و نیاز به توانمندسازی بخش خصوصی برای تعادل عرضه و تقاضا در بازار مسکن را بیان کرد.

    وی همچنین به وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و تأکید داشت که در شرایط خاص اقتصادی، دولت نباید منتظر نقش آفرینی بازار باشد و باید به صورت قانونی و با پشتیبانی اجتماعی برای اقشار ضعیف تر مسکن فعالیت کند.

    در ادامه، محمّدحسین شریف‌زادگان، استاد دانشگاه شهید بهشتی و وزیر اسبق رفاه و تأمین اجتماعی، به اهمیت مسئله مسکن در اقتصاد کلان اشاره کرد و تأثیرات آن در ابعاد اجتماعی و فرهنگی را مورد توجه قرار داد. او تأکید کرد که باید به مسکن به عنوان بخشی از اقتصاد کلان نگاه کرد و تاثیرات آن را در جوانب مختلف جامعه مدنظر قرار داد.

    آمار چه میگوید ؟

    در حال حاضر، یکی از مهمترین موضوعات در تهران، تعداد زیادی خانه‌های خالی است. آمار این خانه‌های خالی از منابع معتبر منتشر نشده و دقیقاً از کجا به دست آمده، نامعلوم است. اگرچه مقامات تصریح می‌کنند که تنها با پایش چند منطقه، به 400 هزار واحد مسکونی خالی دست یافته‌اند. این مسئله با توجه به نیاز روزافزون به مسکن در کشور، مشکلی جدی به وجود آورده است.

    در این میان، اطلاعات دقیقی درباره منبع و صحت این آمارها وجود ندارد. همچنین، برخی از خانه‌های خالی به دلیل دلالی و سوداگری توسط مالکان خریداری شده‌اند.

    دولت اقداماتی انجام داده است تا خانه‌های خالی به بازار مسکن عرضه شوند و در نهایت مالیاتی برای خانه‌های خالی اعمال شود. شهرداری‌ها نیز به دستور داده شده که آمار خانه‌های خالی در شهرها را جمع‌آوری کنند. این تدابیر اهدافی از جمله بهبود بازار اجاره مسکن و جلوگیری از گرانی مسکن در فصل جابجایی دارند.

    به هر حال، ضروری است که آمارهای دقیق و شفاف منتشر شده و قوانین به درستی اجرا شوند تا بهبود وضعیت بازار مسکن حاصل شود. همچنین، نیاز به تعامل و همکاری بین ارگان‌های مختلف دولتی برای اجرای موثر این برنامه‌ها و قوانین وجود دارد.

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه