جستجو کردن

نوشته های اخیر

تاثیر اخبار جدید بر بازار مسکن چیست ؟

  • در روزهای اخیر با توجه به اخبار ضد و نقیض جدید پیرامون برجام و امکان احیای آن بازارهای مالی و کالا دچار رکود شده اند و علت همیشگی آن نیز عقب نشستن خریداران از خرید و انتظار برای کاهش و یا ریزش قیمت ها است . در این مطلب با توجه به وضعیت پیش آمده وبه بررسی تاثیر اخبار جدید بر بازار مسکن میپردازیم و شرایط آنرا برای شما بررسی خواهیم کرد . توجه داشته باشید ما در چند سال اخیر چندین بار در برحه زمانی مشابه مطالبی را منتشر نموده ایم و در پایان نیز نتیجه گیری پاراگراف آخر همیشه یکی بوده و اتفاقا نتیجه آن نیز همیشه برقرار بوده است از این رو شاید بهتر است مطالب قبلی در تهران برج پیرامون تاثیر برجام و توافقات نیز در سایت مطالعه شود و در ادامه مطلب با ما همراه باشید .

    تاثیر اخبار جدید بر بازار مسکن چیست ؟
    تاثیر اخبار جدید بر بازار مسکن چیست ؟

    نقش عرضه و تقاضا

    برخلاف دیگر بازارهایی که دولت میتواند در کنترل آن نقش داشته باشد قیمت گذاری بر روی بازار مسکن توسط دولت انجام نمیشود و نمیتواند انجام شود بلکه بازاری است که کالای اصلی آن در مالکیت مردم و قیمت گذاری بر اساس عرضه و تقاضا انجام میشود . در نتیجه اگر با ثبت نام خودرو و یا پایین آمدن قیمت دلار ، دولت بتواند برخی کالاها را بصورت موقت کنترل نماید اما جز تاثیر روانی بر روی بازار مسکن تاثیری دیگر بر روی آن نخواهد داشت که در نهایت با پایین آمدن تقاضا ، وضعیت رشد قیمت ها آرام خواهد گرفت .

    عرضه و تقاضا در مناطقی همچون پرند ، هشتگرد و پردیس که بیشتر قیمت گذاری ها بر اساس حجم معاملات انجام میشود و تعداد واحدهای مسکونی قابل عرضه نیز زیاد است تاثیر بسیاری دارد اما در همه نقاط اینگونه نیست و صرفا فاکتورهای دیگری در قیمت گذاری آن وجود دارد .

    سازنده ها در یک منطقه

    نقش عرضه و تقاضا در بازار مسکن بر روی قیمت مسکن بیش از سازنده ها و مالکین زمین و خانه های کلنگی نیست . این نکته را توجه داشته باشید که سازنده ها در یک منطقه بیش از هر شخص دیگری به وضعیت قیمت گذاری و زمین های قابل ساخت آن منطقه واقف هستند و در نتیجه قیمت گذاری آنها بر همین اساس انجام میشود . از طرفی دیگر صاحبین زمین و خانه های کلنگی نقش پررنگی در قیمت گذاری دارند و در واقع اصلی ترین شاخص برای قیمت گذاری میباشند .

    به عنوان مثال سازنده ای پروژه ای در حال ساخت دارد و در حال حاضر آپارتمانش را یا تکمیل کرده و یا تا چند ماه دیگر تحویل میدهد . از آنجایی که سازنده کارش ساخت و ساز است در این مرحله میبایست به فکر پروژه بعدی و خرید زمین باشد . حال در این موقع است که آن زمین و یا خانه کلنگی که قیمت میگیرد را باید پایه قیمت گذاری آپارتمان در حال ساخت خود قرار دهد زیرا باید بتواند بر اساس واحدی که میفروشد و پولی که دریافت مینماید اقدام به خرید زمین بعدی نماید . پس در واقع قیمت ساختمانهای نوساز به روز و بر اساس قیمت زمین در منطقه بالا میرود و شاید تعداد مالکین زمین و کلنگی در یک منطقه 10 تا 40 پلاک بیشتر نباشد اما در نهایت قیمت گذاران اصلی آنها هستند .

    قیمت مسکن
    قیمت مسکن

    نتیجه چیست ؟

    با توجه به توضیحاتی که در بالا برایتان ارائه دادیم و همیشه نیز این جمله را در پاراگراف آخر تکرار نمودیم باید بدانید که قیمت مسکن راه خودش را میرود و این موضوع نه در ایران بلکه در تمام کشورها در کنترل دولت نیست و تنها در این مسیر فراز و فرود هایی دارد و این را بدانید شخصی که مالک یک زمین و یا خانه کلنگی در تهران است قطعا مانند شخصی که چند صد دلار و یا چند صد گرم طلا در خانه دارد و با اخبار لحظه ای بالا و پایین با هیجان و به سرعت اقدام به خرید و فروش مینماید تفاوت دارد و آن شخص حتی اگر ده سال دیگر نیز زمین خود را خالی بگذارد به قیمت واقعی آن واقف است .

    همچنین سازنده یک آپارتمان که در حال حاضر چندین واحد نوساز دارد حساب و کتابش بر اساس قیمت زمین است و لزومی ندارد بخواهد قیمت پایینتری بفروشد در حالیکه هیجانات بازار تنها از سوی خریداران است و تاثیری در قیمت واقعی ندارد . این را گفته ایم باز هم میگوییم اگر قصد خرید ملک را دارید هر موقع اقدام نمایید باز هم دیر است و علی الخصوص اگر خانه اول خود را خریداری ننموده اید بهتر است هر چه سریعتر بر اساس بودجه ای که دارید اقدام به تبدیل آن به ملک کنید .

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه