جستجو کردن

نوشته های اخیر

اخلال گران بازار مسکن چه کسانی هستند؟

  • شاید در خبرهای مختلف به این موضوع بر خورده باشید که در مورد اخلال گران بازار مسکن صحبت می‌شود و قصد مقابله با آنهاست اما شاید برایتان سوال پیش بیاید که مسکن به عنوان یک کالای گران چطور می‌تواند یک یا عده‌ای بر قیمت آن تأثیر بگذارند و در واقع اخلال گران بازار چه کسانی هستند؟ پاسخ شما این است که عموماً مناطقی که حضور دلالان در آن بیشتر است، اتفاق می‌افتد. در مناطقی نظیر پرند و پردیس، که دلالان حتی بصورت سرپایی و در جلوی تعاونی معامله انجام می‌دهند، این اتفاق رخ می‌دهد. این حضور دلالان ممکن است باعث افزایش قیمت‌ها و ناپایداری در بازار مسکن شود.

    البته بنگاه های املاک نیز نقش مهمی بر روی این موضوع دارند ولیکن این بیشتر برای زمانی بود که مردم تنها برای قیمت گذاری یا قیمت گرفتن تنها منبع شان املاک بود در شرایط کنونی سایتهای آنلاین انتشار آگهی برای اینکه مالک با بررسی چند آگهی یک حدودی از قیمت را متوجه شود کافیست و به همین دلیل است که دولت فشار سنگینی بر روی پلتفرم های اینچنینی گذاشته است تا بتواند کنترل شان کند .

    یکی از ایرادات در منطقه 22 تهران که بیشترین تعداد پروژه های ساختمانی در حال ساخت را دارد این است که زمانی شما به املاک مراجعه میکنید چون با یک یا چند پروژه کار میکند اطلاعات صحیح از آن ارائه نمیکند و از آنجایی که شکل فروش آپارتمان در این منطقه متفاوت است ممکن است برای خریدار گیج کننده باشد .

    به همین دلیل باید زمانی که پروژه شروع به کار کرده را بررسی نمایید به عنوان مثال زمان شروع به ساخت پروژه الوند برای 5 سال پیش است و در حال حاضر نیز حداقل 6 سال را پیش رو دارد در حالیکه املاک به این گزینه اشاره نمیکند وی میگوید پروژه تازه استارت خورده است .

    اخلال گران بازار مسکن چه کسانی هستند؟
    اخلال گران بازار مسکن چه کسانی هستند؟

    دلالان بازار مسکن

    دلالان بازار مسکن ممکن است افزایش قیمت‌ها و تأثیرات منفی در بازار مسکن ایجاد کنند. آنها می‌توانند با افزایش واسطه‌گری، افزایش تقاضا، رقابت و معاملات مشکوك به افزایش قیمت‌ها منجر شوند. همچنین، حضور آنها ممکن است بازار سیاه را تقویت کند. برای مقابله با این مشکلات، نظام‌های نظارتی و تنظیمی ممکن است اقداماتی اتخاذ کنند تا بازار مسکن به شکل بهینه‌تری عمل کند.

    دلالان بازار مسکن عمدتاً در مناطقی با حضور فراوان اعمال می‌شوند. آنها معمولاً ملک‌ها را به عنوان سرمایه‌گذاری مناسب ترویج می‌دهند و تقاضا را افزایش می‌دهند. همچنین، رقابت بین دلالان ممکن است باعث افزایش قیمت‌ها شود و در برخی موارد، دلالان معاملات مشکوك و ناشفافی را انجام می‌دهند که ایجاد نگرانی در میان خریداران و فروشندگان مسکن می‌کند. برای مقابله با این مسائل، تنظیمات و نظارت دقیقتری در بازار مسکن اجرا شود تا تأثیرات منفی کاهش یابند و بازار مسکن به شکل منطقی‌تر و شفاف‌تری عمل کند.

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه