جستجو کردن

نوشته های اخیر

اختلاف قیمت آپارتمان های بالا شهر و پایین شهر تهران

  • یکی از مسائلی که در زمینه رهن و اجاره در شهر تهران بسیار چشمگیر است، اختلاف کم در قیمت‌های رهن و اجاره بین مناطق این شهر است. این اختلاف قیمت‌ها ممکن است برای شما جالب باشد؛ زیرا ممکن است یک خانه در یک منطقه مانند سیمون بولیوار با قیمت مشابهی که در منطقه سعادت‌آباد اجاره داده شود. این موضوع برخلاف سال‌های گذشته است که اختلاف قیمت‌ها بین مناطق معمول بود ولیکن در حال حاضر به دلیل کمبود مسکن در شهر تهران مخصوصا در حوزه رهن و اجاره مالکان دست بالا را میگیرند.

    وقتی از مشاوران املاک بپرسید که این اختلاف از کجا ناشی می‌شود، اغلب پاسخی مشابه می‌شنوید: “محله‌ها دیگر تاثیر زیادی در قیمت‌گذاری ندارند و همه جا قیمت ها مثل هم شده است.” این پدیده در واقعیت به دلیل کمبود مسکن در شهر تهران رخ می‌دهد. در بازار اجاره، به خاطر کمبود مسکن، اجاره‌ها به شدت افزایش می‌یابد و صاحب‌خانه‌ها اطمینان دارند که در نهایت مستأجری برای ملک‌شان پیدا خواهند کرد.

    اما وقتی به بررسی معاملات خرید و فروش ملک می‌پردازید، وضعیت متفاوتی دارید، به ویژه در شرایط بازار کنونی که ملک‌ها بدون مشتری باقی مانده و فروشندگان دچار مشکل شده اند . در این شرایط، شما می‌توانید ملک‌هایی با قیمت‌های بسیار مناسب پیدا کنید و حتی در مذاکرات معاملات دست بالا را داشته باشید و چانه یزنید .

    باید به یاد داشته باشید که اختلاف قیمت بین مناطق مختلف شهر تهران بسیار زیاد است و شرایط مانند اجاره نیست. برای خرید ملک، منطقه بسیار مهم است و شما باید این امر را در نظر بگیرید تا بهترین تصمیم را برای خرید ملک خود بگیرید. همچنین مناطق نوساز در غرب تهران مانند مروارید شهر و شهرک چیتگر اختلاف قیمت زیادی با مناطق قدیمی دارند اما کیفیت زندگی بالاتری ارائه میدهند که برای نمونه میتوانید امکانات و متریال برج های پلازا پالاس را بررسی نمایید .

    اختلاف قیمت آپارتمان های بالا شهر و پایین شهر تهران
    اختلاف قیمت آپارتمان های بالا شهر و پایین شهر تهران

    گزارشی از اختلاف قیمت بالا و پایین شهر

    تحلیل بازار مسکن تهران نشان می‌دهد که قیمت هر متر مربع مسکن در این شهر بین ۱۰۰۰ تا ۱۱۰۰ دلار قرار دارد و در برخی مواقع به ۱۶۰۰ دلار هم می‌رسد. همچنین، میانگین قیمت مسکن در تهران با در نظر گرفتن نرخ دلار آزاد به حدود ۱۶۰۰ دلار رسیده است، که این مقدار نشان‌دهنده افزایش چشمگیر در طی چند سال اخیر است.

    تاثیرات تورم و نرخ ارز بر بازار مسکن مورد توجه قرار می‌گیرد، و توان خرید متقاضیان به دلیل کاهش قدرت خرید کاهش یافته است. این امر باعث افزایش قیمت‌ها به ویژه در مناطق کم‌برخوردار از تهران شده است.

    با توجه به افزایش پی در پی قیمت مسکن، فضای ابهام آلودی در بازار مسکن ایجاد شده است و اگر معاملات بازار‌های موازی وارد این بازار نشوند، احتمالاً رکود در بازار مسکن تا پایان سال جاری ادامه داشته و قیمت‌ها بالا بمانند. تاثیرات تورم و عوامل دیگری نظیر نرخ ساخت و ساز و میزان نقدینگی نیز بر بازار مسکن تأثیر دارند. همچنین، مالیات بر خانه‌های خالی نیز نهایتاً بی‌معنی شده است، زیرا تعداد واحدهای خالی کمتر از انتظار بوده و مالیات اجرا نشده است.

    به طور کلی، بازار مسکن در تهران در دوره‌های اخیر با تغییرات قیمتی چشمگیری روبرو بوده و میزان تعامل بین بازار مسکن و بازارهای مالی و ارز تأثیرگذار است. توجه به این نکته ضرور است که شرایط بازار مسکن تاکنون سیکل‌های مشخصی را دنبال نکرده و افزایش پی در پی در قیمت‌ها به وجود آمده است.

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه