جستجو کردن

نوشته های اخیر

آیا قیمت آپارتمان در جنوب تهران کاهش یافت ؟

  • طی پنج ماه اخیر، بازار ملک در ۱۱ منطقه اصلی شهر تهران، که اغلب به عنوان مناطق مصرفی محسوب می‌شوند، تحت تأثیر افت قیمت قرار گرفته است. در این بازه زمانی، افت قابل توجه در معاملات سرمایه‌گذاری، کاهش انتظارات تورمی و کاهش توان خرید در بخش تقاضای مصرفی، باعث استحکام بازار مسکن پایتخت شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که افت قیمت به ویژه در مناطق ۵ و ۱۰ شهر تهران قابل مشاهده است.

    در حالی که بازار مسکن هفت ماه متوالی را در استحکام قیمت و کاهش معاملات تجربه کرده است، آمار نشان می‌دهد که تا اردیبهشت و مهر ماه، تعداد معاملات در سایر ماه‌های سال حدود ۲۰۰۰ مورد بوده است. تحلیل‌گران این کاهش را ناشی از کاهش توان خرید و کاهش انتظارات تورمی می‌دانند.

    آیا قیمت آپارتمان در جنوب تهران کاهش یافت ؟
    آیا قیمت آپارتمان در جنوب تهران کاهش یافت ؟

    نمودارهای منتشر شده توسط بانک مرکزی نشان می‌دهد که رشد سالیانه قیمت مسکن از خرداد به بعد در مسیر کاهشی قرار گرفته است. همچنین، رشد ماهیانه نیز از خرداد به بعد به سمت کاهش متمایل شده است. پس از افزایش ۱۳.۴ درصدی قیمت مسکن در اردیبهشت امسال، در ماه‌های بعد شاهد کاهش ملموس این رشد بوده؛ به‌طوری‌که نرخ رشد ماهیانه قیمت در خرداد، تیر، مرداد، شهریور و مهر به ترتیب به ۴، ۲.۲-، ۱-، ۰.۶- و ۱ درصد کاهش یافته است. اردیبهشت امسال، متوسط قیمت هر متر مربع خانه در تهران ۷۵.۳ میلیون تومان بوده و تا مهرماه به ۷۶.۶ میلیون تومان افزایش یافته است.

    تغییر قیمت آپارتمان در جنوب تهران

    در حالیکه مناطق پر رونق در تهران کماکان در این وضعیت رکود از دیگر نقاط تهران وضعیت بهتری دارند ، ملک های کم متراژ در جنوب تهران که پر معامله ترین خانه های تهران از نظر تعداد و سرعت معامله بوده اند در حال حاضر با رکود مواجه شده اند .

    در حالیکه در مناطق غربی و شرقی تهران نیز وضعیت همینطور است ، در شرق تهران در محدوده پردیس به همین منوال پیش رفته است و در غرب تهران در محدوده چیتگر و مناطق انتهایی تهران در نزدیکی پروژه ماندگار در محدوده مروارید شهر نیز شرایط به همین منوال بوده است .

    نکته‌ی قابل توجه کاهش قیمت مسکن در مناطق مصرفی و جنوبی شهر تهران است؛ به طوری که متوسط قیمت هر متر آپارتمان در منطقه ۵ به عنوان پرمعامله‌ترین منطقه شهر تهران از ۹۹ میلیون تومان در اردیبهشت به ۹۳ میلیون تومان در مهرماه رسیده است. در منطقه ۷ میانگین قیمت از ۷۸ میلیون تومان به ۷۲ میلیون تومان کاهش یافته، در منطقه ۸ متوسط قیمت هر متر خانه در اردیبهشت ۷۵ میلیون تومان بوده که در مهرماه به ۷۰ میلیون تومان رسیده، در منطقه ۹ نرخ متوسط در ماه‌های اردیبهشت و مهر به ترتیب ۶۰ و ۵۸ میلیون تومان در هر متر مربع بوده است.

    در منطقه ۱۰ که دومین محدوده‌ پرتقاضا محسوب می‌شود قیمت هر متر آپارتمان در اردیبهشت ۶۱ میلیون تومان بوده که در مهرماه به ۵۵ میلیون تومان رسیده، در منطقه ۱۱ نرخ متوسط در ماه‌های اردیبهشت و مهر به ترتیب ۵۶ و ۵۳ میلیون تومان در هر متر مربع بوده است، در منطقه ۱۳ قیمت هر متر خانه به طور میانگین از ۷۲ میلیون تومان در اردیبهشت به ۶۹ میلون تومان در مهرماه رسیده، در منطقه ۱۶ نیز که متوسط قیمت هر متر مسکن در اردیبهشت ۴۵ میلیون تومان بوده در مهرماه به ۴۴ میلیون تومان کاهش یافته، در منطقه ۱۸ که ارزان‌ترین منطقه تهران محسوب می‌شود متوسط قیمت آپارتمان از متری ۳۷ میلیون تومان در اردیبهشت به ۳۲ میلیون تومان در مهرماه رسیده است.

    در منطقه ۲۱ قیمت خانه در اردیبهشت امسال متری ۵۹ میلیون تومان بوده که در مهرماه به ۵۲ میلیون تومان رسیده است. در منطقه ۲۲ نیز متوسط قیمت مسکن از ۷۰ میلیون تومان در اردیبهشت به ۵۹.۹ میلیون تومان در مهرماه کاهش یافته که بیشترین افت قیمت طی بازه زمانی پنج ماهه با ۱۴ درصد کاهش را در بین مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به خود اختصاص داده است. البته با توجه به پایین بودن تعداد معاملات در این منطقه، نوسانات قیمت آن نمی‌تواند ملاک ارزیابی وضعیت کلی آن باشد. در ۱۰ منطقه‌ دیگر شهر تهران شامل ۱، ۲، ۳، ۴، ۶، ۱۲، ۱۴، ۱۵، ۱۷، ۱۹ و ۲۰ نرخ‌ها افزایش نسبی داشته است.

    در جدول زیر میتوانید خلاصه ای از آمار معاملات و میانگین قیمت در شهر تهران را مشاهده نمایید :

    منطقه متوسط قیمت (میلیون تومان) در اردیبهشت متوسط قیمت (میلیون تومان) در مهر
    ۵ ۹۹ ۹۳
    ۷ ۷۸ ۷۲
    ۸ ۷۵ ۷۰
    ۹ ۶۰ ۵۸
    ۱۰ ۶۱ ۵۵
    ۱۱ ۵۶ ۵۳
    ۱۳ ۷۲ ۶۹
    ۱۶ ۴۵ ۴۴
    ۱۸ ۳۷ ۳۲
    ۲۱ ۵۹ ۵۲
    ۲۲ ۷۰ ۵۹.۹

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه