جستجو کردن

نوشته های اخیر

وضعیت زمین های محدوده مروارید شهر

  • تماس های بسیاری با تهران برج در مورد اصالت و اعتبار سنجی پروژه های واقع شده در محدوده مروارید شهر گرفته میشود و سوالات بسیاری برای خریداران در مورد وضعیت زمین های محدوده مروارید شهر پیش می آید از این رو این مطلب را برای بررسی وضعیت کلی زمین های این منطقه و علی الخصوص چند پلاک ثبتی خاص میپردازیم و وضعیت آنها را برایتان روشن خواهیم کرد .

    وضعیت زمین های محدوده مروارید شهر
    وضعیت زمین های محدوده مروارید شهر

    بلاتکلیفی برخی قطعات

    برخی زمین های این منطقه که دارای سند نیز هستند در پروسه تغییر کاربری قرار دارند . توجه داشته باشید سند داشتن یک زمین هیچ ربطی به این موضوع که میتوان آن زمین را بصورت مسکونی ساخت و به اتمام رساند ندارد بلکه حتی یک زمین مشاعی و یا زمینی با کاربری غیر مسکونی نیز میتواند دارای سند باشد . این یک نکته مهم است که بسیاری از فروشنده پروژه ها در این محدوده از آن برای مجاب کردن خریدار به خرید پروژه استفاده مینمایند .

    وضعیت زمین ها بدینصورت است که پروسه ماده 5 شهرداری را طی کرده اند و در انتظار جواب کمیسیون ماده 7 هستند و اگر فرض را بر این بگذاریم که این مرحله نیز با موفقیت طی شود یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی آنها محدودیت تراکم است !

    بله از سال 1400 به اینطرف شهرداری تراکم مسکونی را به 12 طبقه کاهش داده است و برج هایی که اخذ جواز آنها برای قبل از سال 1400 میباشد توانسته اند تعداد تراکم بیشتری حتی تا 40 طبقه دریافت نمایند . آخرین پروژه در حال اجرا که پروژه ستین میباشد 12 طبقه مسکونی اعلام نموده است و این گواه این موضوع است که دیگر تراکمی بیش از این تعداد صادر نخواهد شد.

    پیش خرید آپارتمان در تهران
    پیش خرید آپارتمان در تهران

    طرح های فروش پروژه های مروارید شهر

    حال با جستجو در سایتهای ثبت آگهی املاک که هیچ نظارتی نیز بر آنها نیست و حتی خود سایت آگهی دهنده هم این موضوع را اشاره مینماید چطور پروژه هایی با عناوین گوناگون در این محدوده ادعاهایی مبنی بر پروژه های مثبت 20 طبقه با صدها واحد اعلام میدارند و حتی در حال فروش واحدها بر اساس یک تراکم فرضی و خیالی هستند ! و البته که تعدادشان کم نیست بلکه هر روز با یک عنوان جدید اقدام به ارائه طرح های فروش مینمایند . کافیست سایتهای آگهی املاک را با عباراتی نظیر پیش خرید آپارتمان در تهران جستجو نمایید .

    البته این نکته را اشاره نماییم که تمامی زمین های این محدوده به این شکل نیستند و بسیاری از پروژه ها بصورت قانونی با جواز مسکونی و سند دار در حال ساخت و ساز در این منطقه میباشند و حتی بسیاری از ساختمانها نیز با وجود اینکه هنوز برخی مشاعات وصل نشده دارای ساکنین میباشد .

    تعاونی های ناشناخته

    افراد کوچک با نامهای بزرگ بهترین توصیفی است که برای برخی تعاونی های شکل گرفته در این محدوده میتوان گذاشت ، تعاونی هایی که سابقه ساخت خود را هزاران واحد اعلام میدارند اما تاریخ تاسیس آنها 1 یا 2 سال نیست و اگر هم بیشتر باشد سرمایه ای برای انجام کار ندارند . اصلا چرا باید یک تعاونی دارای پشتوانه مالی و سابقه ساخت یک پلاک ثبتی که وضعیت آن معلوم نیست را مبایعه نامه کند و بخواهد زمان برای تکمیل وجه بگیرد آن هم زمینی که کاربری مسکونی ندارد .

    چطور یک تعاونی که سابقه خود را انبوه ساز معرفی میکند چنین پروژه ای با اما و اگر های بسیار را معرفی میکند . برخی بخش های مربوط به پروژه ها در تهران برج را دست نخورده نگه داشته ایم و در صورت بروزرسانی بخش جدید اضافه مینماییم که خریدار بتواند ادعاهایی که در گذشته مطرح شده و تاریخ برای انجام آن از سوی تعاونی اعلام شده را نیز بداند .

    به عنوان مثال یک پروژه در تاریخ معرفی ما تاریخ شروع گودبرداری را 6 ماه آینده اعلام کرده و ما نیز نوشته ایم که این پروژه بر اساس ادعای سازنده در تاریخ اردیبهشت سال 1400 گودبرداری خواهد شد . در اینصورت با مراجعه به اطلاعات ما راجع به پروژه و وضعیت کنونی خواهید یافت که بعد از گذشت 13 ماه هنوز گودبرداری انجام نشده و خریدار نیز میتواند از سابقه پروژه با خبر شود .

    خرید با اطلاعات صحیح

    قبل از خرید از پروژه های منطقه 22 با کارشناس مربوط به همان پروژه تماس حاصل فرمائید تا دقیق ترین و بروزترین اطلاعات را دریافت نمایید و از راه درستی اقدام به خرید و سرمایه گذاری در پروژه مذکور نمایید . بسیاری از مواردی که باید خریدار هنگام خرید از پروژه ها بداند توسط املاک یا فروشنده های مقطعی به خریدار اطلاع داده نمیشود و بعد ها در طول پروژه خریدار متوجه آن خواهد شد .

    همچنین در مطالب بسیاری از مواردی که ممکن است تهران برج خود با آن پروژه ها کار نکند نیز ذکر شده و درخواست شده در صورتیکه فروشنده ادعای دیگری دارد حتما مدارک مربوط به آن روئیت شود . این موارد بسیارند و شما میتوانید برای کسب اطلاع از آنها بابت هر پروژه با ما در تماس باشید .

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    4 نظر در “وضعیت زمین های محدوده مروارید شهر”

    1. میلاد غفاری

      با سلام در مورد کمیسیون ماده هفت اطلاعی ندارم ولی در مورد پروژه‌هایی که اون منطقه هستن بجز سپکو هیچکدام بیشتر از ۱۲ طبقه نیستن پس باقیه پروژه‌ها بعیده به مشکل بخورن!

      1. سلام وقت بخیر اتفاقا با جستجو در پروژه های آن محدوده مشاهده میفرمائید پروژه های زیادی که قدیمی تر بودن بیش از ۱۲ طبقه اعلام کردن

    2. الان اگر کمیسیون ماده هفت اوکی بشه اون برجایی که ۱۲ طبقه هستن اوکی میشن یا فقط اگر یکسری ساختمون اونجا به مشکل بخوره باقی ساختمون ها هم به مشکل میخورن

      1. سلام وقت بخیر ، برای هر قطعه شرایط متفاوت است اصلا نمیتوان گفت اگر یک مورد انجام بشه مابقی هم درست میشن یا بر عکس .

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه