جستجو کردن

نوشته های اخیر

رکود بازار به ضرر تعاونی های مسکن

  • رکود و یا رونق بازار چگونه میتواند بر روی تعاونی های مسکن تاثیر گذار باشد ؟ در این مطلب به بررسی این موضوع میپردازیم که نقش خریدار و فروشنده ها در پیشرفت یک پروژه مسکونی چیست و چگونه رکود بازار به ضرر تعاونی های مسکن تمام خواهد شد . البته نه همه ی آنها بلکه آن دسته که به دنبال جذب سرمایه گذار هستند و در مراحل ابتدایی شروع کار میباشند مانند تسویه زمین یا هزینه زمین و تراکم ، در ادامه به این موضوع میپردازیم با ما همراه باشید .

    تامین مالی تعاونی های مسکن

    برای آن دسته از تعاونی ها که در مرحله ساخت وارد شده اند تامین مالی به منظور پیشبرد عملیات ساخت میباشد و معاملات مسکن رکود یا صعود آن تاثیر چندانی بر وضعیت آنها نخواهد داشت زیرا اعضای تعاونی تکمیل شده اند و اقساطی که واریز مینمایند برای عملیات ساخت هزینه میشود . اما آن دسته از تعاونی ها که در مرحله تسویه زمین و بعد از آن اخذ تراکم قرار دارند برای هزینه های این بخش نیاز به جذب سرمایه گذار دارند که در وضعیت رکود بازار مسکن تقاضا برای آنها کاهش میابد در نتیجه این بخش از کار برای مدت طولانی تری مسکوت میماند و از آنجایی که یکی از بخش های عمده کار میباشد مشاهده میشود که برخی پروژه ها در همان مراحل اولیه مدت زمان زیادی را سپری میکنند تا به اولین مرحله از ساخت یعنی گودبرداری نزدیک شوند . نمونه ای از این تعاونی ها پروژه میعاد میباشد .

    رکود بازار به ضرر تعاونی های مسکن
    رکود بازار به ضرر تعاونی های مسکن

    این دسته از پروژه های تعاونی ساز در صورتیکه بازار رونق داشته باشد روند معاملات بیشتر خواهد شد و البته تزریق سرمایه در روند معاملات به پروژه ها بیشتر نیز میشود . زیرا عموما برای نقل و انتقال میان خریدار و فروشنده میبایست تمامی اقساط و بدهی در صورت وجود تسویه شود و این امر خود به تزریق سرمایه به تعاونی کمک شایانی مینماید . از سوی دیگر خود تعاونی ها عمده سهامداران پروژه هستند و زمانیکه نقل و انتقال در پروژه داغ است و قیمت رو به افزایش است تمایل برای تکمیل پروژه و شروع پروژه بعدی بسیار زیادتر میباشد در نتیجه رونق بازار روند مثبتی بر روی پروژه هایی که بصورت واقعی در حال ساخت هستند میگذارد به عنوان نمونه پروژه ستین بعد از پروژه پدافند هوایی ارتش معرفی شده است که هم اکنون تکمیل ظرفیت شده و در مرحله اسکلت قرار دارد . همچنین اگر دوران رکود داشته باشیم باز هم تکمیل پروژه و تحویل گرفتن یک واحد مسکونی انگیزه خوبی برای پرداخت به موقع اقساط و تامین مالی پروژه به منظور اتمام آن میباشد .

    دردسرهای پروژه های بدون ریشه

    هرگاه بازاری در هر نوع کالایی بوجود می آید به سرعت انواع و اقسام افراد با نیت های مختلف وارد آن میشوند . نقش تعاونی های مسکن در صاحبخانه شدن مردم پس از دوران انقلاب بر کسی پوشیده نیست و از آنجایی که معنی و مفهوم تعاونی ساخت و ساز جمعی با سرمایه اعضا است عده ای با تاسیس تعاونی های بدون ریشه و پشتوانه و بدون داشتن دانش مدیریتی و سابقه ساخت اقدام به پذیره نویسی و جذب سرمایه گذار مینمایند و از آنجایی که در خاطر مردم وجود تعاونی ها از دل سازمان و نهادهای دولتی بوده با تداعی این امر که وابسته به نهادهای دولتی هستند مهر اعتبار به خود میزنند .

    اینگونه پروژه ها زمینی را معرفی مینمایند که کاربری مسکونی ندارد و وضعیت آن مشخص نیست و در ادامه با عکس های سه بعدی و طراحی های خیالی برج های 20 یا 30 طبقه را برای فروش اعلام میدارند که خریدار با یک جستجوی ساده میتواند به وضعیت غیر واقعی آنها پی ببرد . اینگونه پروژه ها که عمده آنها در محدوده مروارید شهر واقع شده اند تفاوتی ندارد که بازار رونق داشته باشد یا نداشته باشد بلکه در همان مرحله اول مسکوت مانده اند زیرا زمینی که معرفی نموده اند حتی قابلیت ساخت ندارد و با نشان دادن 1 نامه که از یک نهاد به نهاد دیگر درخواست مساعدت و تسریع کار کرده است میخواهند اینگونه نشان دهند که وضعیت زمین در حال طی کردن مراحل اداری است .

    تاثیر بازار بر پروژه های در حال ساخت
    تاثیر بازار بر پروژه های در حال ساخت
    کلام آخر

    انتخاب یک پروژه با ریشه خیلی مهمتر از این است که صرفا با پرداخت مبلغ جزئی به تعاونی هایی که هیچگونه سابقه ای در اجرا نداشته اند و پشتوانه ای نیز ندارند مهمتر است . پیشنهاد ما این است که پروژه های در حال ساخت را ریشه یابی کنید و از چندین جهت بررسی نمایید . در لیست پروژه ها در تهران برج سعی کرده ایم تمام پروژه های در حال ساخت را بصورت مستقل بررسی نماییم اگر نیاز به اطلاعات بیشتر داشتید میتوانید با کارشناسان ما در تهران برج در تماس باشید .

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    1 نظر در “رکود بازار به ضرر تعاونی های مسکن”

    1. سلام خدمت شما در تهران برج
      مقاله ی خیلی کاربردی و واقع بینانه ای رو بیان کردین
      واقعا توی حوزه پیش خرید ملک هزاران هزار نکته های ریز د درشت هست که 99 درصدشو حتی به فکرمون هم نمیرسه
      من بطور تصادفی یه سری مقاله دقیق و جامع دیگه ای که توی سایتتون گذاشتین رو از سرچ گوگل پیدا کردم و خوندم و خیلی آگاه کننده بودن ولی داخل سایتتون دسترسی به اون مطالب خیلی سخته و نمیشه پیداشون کرد
      اگر بهبود بدین اینارو که خیلی خوب میشه
      به نظرم توی سایتتون یه قسمت هم اضافه کنین به اسم آخرین نظرات، اینجوری نظرات گم نمیشن و بقیه هم میتونن اون نظراتو ببینن و دوباره نپرسن
      من خیلی از سایت های دیگه رو مطالبشون رو خوندم ولی سایت شما بین همه اونا و علی الخصوص در منطقه 22 بعنوان مرجع هستش
      با تشکر از سایت خوب و جامع تون
      همیشه موفق و پاینده باشین

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه