جستجو کردن

نوشته های اخیر

تراکم در منطقه 22 و طرح تفصیلی

  • به دلیل نیاز تهران به فضای ساخت ، وسیع ترین منطقه تهران که به منظور تامین نیاز تهران به فضای سبز ایجاد شده است با تعهد شهرداری به منظور حفظ و کنترل تراکم جمعیت در این منطقه به منظور اسکان سرریز جمعیت مناطق دیگر تهران اقدام به واگذاری تراکم در این محدوده اقدام نموده است . در این مطلب به بررسی تراکم در منطقه 22 و طرح تفصیلی تعلق گرفته به این محدوده میپردازیم و تغییراتی که در این مدت داشته و علت آنرا نیز بررسی مینماییم در ادامه با ما همراه باشید .

    تراکم در منطقه 22 و طرح تفصیلی
    تراکم در منطقه 22 و طرح تفصیلی

    سابقه منطقه 22

    بخش عظیمی از این منطقه بعد از انقلاب در اختیار ارگانها نظامی کشور قرار گرفت و در زمان جنگ نیز توسط ارگانهای نظامی به بهره برداری رسید ولیکن پس از زمان جنگ تبدیل به پادگانهای نظامی شد و سپس مقدمات اضافه کردن وسیع ترین منطقه تهران چه از نظر وسعت و چه فضای سبز به تهران در زمان بعد از جنگ کلید خورد و پس از تقریبا 10 سال در اخوار دهه 70 به عنوان آخرین منطقه تهران به شهرداری ضمیمه شد . همزمان رشد جمعیت و ساخت و ساز در دیگر مناطق تهران باعث شد که شهرداری با تعهد بر کنترل جمعیت پذیری این منطقه اقدام به واگذاری تراکم در این محدوده کند و از آنجاییکه بخش اعظمی از این منطقه در اختیار ارگانهای نظامی بوده اولین انبوه سازان این منطقه ، همان ارگانها بوده اند که برج های بلند مرتبه را در این منطقه بنا گذاشتند .

    در حال حاضر تراکم برای ساخت برج هایی بیش از 40 طبقه در اختیار ارتش میباشد که پروژه های آنها در حال اجراست و در واقع میتوان این برج ها را بلند ترین برج های ساخته شده در کشور نامید .

    قوانین جدید تراکم در منطقه 22

    همانطور که در بالا اشاره نمودیم در اوایل شروع ساخت و ساز تراکم برای ساخت برج های بیش از 40 طبقه نیز واگذار شده اما مشکلی که میتواند باعث بروز مشکلات زیست محیطی شود جریان هوای تهران میباشد که از سمت غرب به شرق در جریان است و ساخت و ساز های اولیه برج های بلند مرتبه میتواند باعث جلوگیری از جریان هوا شود و با توجه به ایتکه در شرق تهران به علت وجود کوه ورودی هوا نداریم در نتیجه میتواند باعث مسکوت ماندن هوا در تهران و بوجود آمدن مشکلات شدیدی در تهران شود .

    از این رو تراکم برج های این منطقه به 16 طبقه که 12 طبقه آن قابل سکونت میباشد ( در واقع 12 طبقه روی زمین به همراه لابی ) تبدیل شد و سخت گیری های بسیاری برای واگذاری تراکم در این منطقه و تبدیل زمین هایی با کاربری غیر مسکونی انجام شده است . آن دسته از پروژه هایی که جواز ساخت آنها مربوط به قبل از تاریخ 1399 میباشد جواز طبقات آنها بیش از 12 طبقه است و اگر جواز برای بعد از سال 1399 باشد جواز آنها محدود به 12 طبقه است اما به شرط این است که محدوده ای که زمین در آن واقع شده است شامل پهنه مجاز برای ساخت 12 طبقه باشد .

    تکلیف زمین هایی که هنوز جواز نگرفته اند

    قوانین جدید تراکم در منطقه 22
    قوانین جدید تراکم در منطقه 22

    برخلاف آنچه تعاونی های مربوط به زمین های مروارید شهر در جدول فروش پروژه های خود را 20 یا 30 طبقه اعلام مینمایند ، نه تنها جواز ساخت این تعداد طبقات را نمیتوانند داشته باشند بلکه زمین های آنها در طبقه بندی پهنه r131  میباشد که در کل میتوانند 6 طبقه بسازند . در واقع طبقه بندی پهنه شهرداری بر اساس دسترسی آن محدوده به امکاناتی نظیر جاده و خیابان ، بیمارستان ، درمانگاه ، مدرسه و … مشخص میشود و محدود کردن تعداد طبقات و تراکم به منظور کنترل جمعیت قابل سکونت در آن محدوده است که توسط شهرداری اعمال میشود .

    در حال حاضر محدوده مروارید شهر و علی الخصوص زمین هایی که در یک محدوده خاص قرار گرفته اند و بیش از 30 پروژه در آن معرفی شده است در مرحله تغییر کاربری قرار گرفته اند که در صورت موافقت شهرداری تغییر کاربری پهنه آنها اجازه ساخت بیش از 6 طبقه به آنها نمیدهد در حالیکه آنها پروژه های خود را بیش از 20 و 30 طبقه اعلام کرده اند .

    برای کسب آخرین اطلاعات پیرامون پروژه های منطقه 22 تهران چیتگر و مروارید شهر با کارشناسان ما در تهران برج در تماس باشید .

     

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    6 نظر در “تراکم در منطقه 22 و طرح تفصیلی”

      1. سلام وقت بخیر پروژه اسپرولس مروارید شهر پهنه r131 است و زمین فاقد کاربری مسکونی و جواز ساخت میباشد .

        1. تقریبا تمام پروژه های اون منطقه 10 طبقه و بالاتر می‌باشند
          پس با این حساب یک کلاهبرداری بزرگی انجام شده که هزاران واحد رو پیش فروش کردن
          کلاهبرداری روز روشن!
          عجب اشتباهی کردیم اعتماد کردیم

    1. سلام
      خیلی ممنون از اطلاع رسانی مفیدتون
      مردم عزیز لطفا تحقیق کنین
      فقط و فقط تحقیق و بررسی کنین
      من خودم بعد از کلی تحقیق توی پروژه ستین واحد خریداری کردم و فعلا تا الان(امروز تاریخ 1401/09/05) توی مروارید شهر پروژه ستین تنها پروژه ایه که سازنده اش آرین سازه تونسته مجوز R263 (13 طبقه و بیشتر) رو بگیره
      البته من از عزیزان تهران برج مشاوره گرفتم و مسیر راه واسم روشن شد. اونا میتونن پروژه هارو بررسی کنن(از طریق استعلام از شهرداری) و کمکتون کنن که توی پروژه مطمئن سرمایه گذاری کنید(از نظر مجوز چند طبقه( نوع جواز پهنه زمین پروژه در شهرداری)، طرح تفصیلی شهرداری مربوط به زمین پروژه چیه(تو مسیر معبر هست و باید خراب بشه یا عقب نشینی کنه و یا …)، مالکیت زمین واسه تعاونی هست یا نه، نوع کاربری زمین که اصلا مسکونی هست یا نه(کاربری کشاورزی، فضای سبز، فرهنگی، صنعتی، تجاری، اداری و …)، قوی بودن سازنده(اینکاره بودن یا نبودن) و خیلی پارامتر های دیگه ای که باید قبل از پیش خرید بررسی کنین)
      به شما هم توصیه میکنم حتما مشاوره بگیرید ازشون تا مسیر راه وستون روشن بشه و خیلی پارامتر هارو بهتون توضیح بدن و روشن کنن واستون
      خیلی ممنون از اطلاع رسانی و مطالب مفیدتون

    2. خدا لعنت کنه تعاونیا رو
      مقاله‌ی شما رو خوندم بدنم شل شد که با خرید اسپرلوس فقط کلاه رفته سرم دو سال پیش قسطاش رو به زور بدختی پرداخت کردم الان می فهمم اصلا زمین کاربری نداره و اگر کاربری بگیره این تعداد نمیتونه بسازه

    3. سلام دوستان کسی اطلاع داره مجوز ساخت پهنه E چیتگر طرح نوانمند سازی کارکنان ارتش چند طبقه میتونن بسازن

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه