جستجو کردن

نوشته های اخیر

بهترین زمان برای اجاره مسکن در تهران

  • اسباب کشی و افزایش قیمت سالیانه یکی از دقدقه های اصلی اجاره نشین ها میباشد . از ابتدای قرارداد و شروع زمان اجاره نگرانی از بابت وضعیت تمدید سال آینده وجود دارد و این معزلی است که در شرایط تورمی کشورمان وجود داشته و دارد . در این میان صاحبخانه هایی نیز وجود دارند که انصاف را رعایت میکنند اما تعدادشان چندان زیاد نیست و در واقع داشتن یک صاحبخانه خوب نعمت است . در این مطلب میخواهیم مواردی را بازگو کنیم که به مستاجران کمک میکند در زمان بهتر ، با قیمت مناسب تری واحدی برای اجاره پیدا کنند و اگر به زمان تمدید نیز نزدیک شدند خیالشان کمی از بابت جابجایی راحت تر باشد در ادامه مطلب با ما همراه باشید .

    بهترین زمان برای اجاره مسکن در تهران
    بهترین زمان برای اجاره مسکن در تهران

    تابستان فصل جابجایی

    در فصل تابستان و قبل از شروع مدارس بیشترین زمان برای جابجایی واحدهای مسکونی توسط مستاجرین است . آنهایی که به دلایلی به توافق نرسیده اند در این فصل میبایست جابجا شوند ولیکن نکته اینجاست که در این فصل همانقدر که عرضه زیاد میشود ، تقاضا زیاد میشود و توجه داشته باشید عموما مستاجرین برایشان راحت تر است که جابجا نشوند و در واقع علت جابجایی آنها عدم توافق با صاحبخانه با قیمتی است که وی اعلام داشته است . یکی دیگر از مواردی هم که متاسفانه توسط صاحبخانه ها انجام میشود این است که ترجیح میدهند قرارداد با مستاجر جدید ببندند تا تمدید انجام دهند زیرا در قیمت بروزتر و بالاتر خواهد رفت و از آنجایی که بازار نقل و انتقال نیز داغ است قطعا میتوانند مستاجر جدیدی پیدا نمایند .

    حال بهتر است بدانید که زمان جابجایی و شروع قرارداد خود را بهتر است از این فصل خارج نمایید . بازار در قبل و بعد از این فصل حالت متعادل تری دارد و اگر فرد خوش حسابی نیز باشید قطعا باید بدانید که یکی از معزلات صاحبخانه های دریافت به موقع اجاره از مستاجر خود میباشد در نتیجه جدا از اینکه ممکن است بازار داغ باشد یا نباشد پیدا کردن شخصی موجه مخصوصا در شرایط کنونی که بعد از شیوع ویروس کرونا دولت قوانینی را برای حمایت از مستاجران وضع کرده است صاحبخانه ها ترجیح میدهند مستاجر خود را با وسواس بیشتری انتخاب نمایند در غیر اینصورت اگر مستاجر نخواهد اجاره خود را به موقع پرداخت کند یا ملک را تخلیه کند با مشکلات جدی روبرو خواهند شد .

    آینده نگر و واقع بین باشید

    برای یک عده از افراد اجاره نشینی مسئله مهمی نیست زیرا سرمایه در گردش بسیاری دارند که برایشان صرف ندارد یک منزل مسکونی برای سکونت خود خریداری نمایند اما برای عده ای دیگر وضع بدین شکل نمیباشد . بهتر است واقع بین باشید و اگر امروز در منطقه ای لوکس خانه ای اجاره کرده اید و درآمد یا سرمایه تان با احتساب تورم در سال حداقل 2 برابر نمیشود بدانید این روند بصورت نزولی شما را طی چند سال به خانه ای با متراژ کوچکتر و سپس منطقه ای پایینتر میکشاند و بعد از 7 یا 8 سال حتی پولتان به اجاره در تهران نخواهد رسید .

    این واقعیتی است که در کشورمان وجود داشته و مسیر بی ارزش شدن پول آنچنان میتواند پرشتاب شود که در طی چند سال وضعیت سکونت شما بطور محسوس تغییر نماید . توجه داشته باشید رهن خانه یکی از این موارد است که شتاب بی ارزش شدن پولتان زیاد است و قدرت آن برای تمدید یا رهن خانه در سال دیگر بسیار پایینتر خواهد آمد . پس بهتر است در این شرایط اگر قصد اجاره خانه ای را دارید چند سال بعد از آن هم در نظر بگیرید و حداکثر توان خود را برای اجاره یا رهن یک ملک مسکونی بکار نبرید زیرا سال آینده قطعا به مشکل خواهید خورد .

    پروژه میعاد
    پروژه میعاد

    ساده شروع کنید و به فکر سرمایه گذاری باشید

    به عنوان مثال اگر امروز 2 میلیارد تومان پول در اختیار دارید و میتوانید در شمالی ترین نقطه تهران خانه ای لوکس اجاره یا رهن نمایید امیدواریم که مواردی که در بالا برایتان روشن کرده ایم تصویری از آینده ناخوشایندی که ممکن است برایتان پیش بیاید را برایتان به تصویر کشیده باشد . بهتر است بدانید مسیر زندگی تان را طوری باید برنامه ریزی نمایید که رو به پیشرفت باشد و زندگی مرفه مقطعی و پسرفت سالانه در دوران میانسالی شما را از این راهی که رفته اید پشیمان خواهد کرد . در نتیجه اگر امروز میتوانید با 1.5 میلیارد تومان پول خود یک خانه کوچک در هر منطقه ای خریداری نمایید و با مابقی پول خود خانه ای با قیمت متوسط اجاره یا رهن کنید قطعا این گزینه را از روی میز کنار نگذارید زیرا در آینده با کمک همین سرمایه گذاری های کوچک است که میتوانید وضعیت خود را بصورت پایدار حفظ کرده و در زندگیتان ثبات داشته باشید .

    پروژه های در حال ساخت بسیاری در تهران وجود دارند همانند پروژه الهیه و فرشته و یا پروژه های دیگر در مناطق انتهایی تهران مانند پروژه میعاد که در نهایت نام بردن از آنها به منظور تایید آن پروژه ها از سوی ما نیست بلکه میخواهیم برایتان روشن کنیم که راههای سرمایه گذاری حتی با مبالغ کم در تهران و یا شهرهای اطراف بسیار وجود دارد .

    کلام آخر

    در این مطلب به بررسی بهترین زمان برای اجاره مسکن در تهران پرداختیم و مواردی را برایتان بازگو کردیم که امیدواریم کمک کمی به شما کرده باشد اما در نهایت وضعیت مستاجران در یک طرف و مالکان از سوی دیگر نقش تعیین کننده ای در وضعیت اجاره بها دارد ولیکن امیدواریم فشار بیشتری جدا از افزایش قیمت های غیرمنصفانه از سمت مالکان بر مستاجران وارد نشود . همانطور که در بالا اشاره کرده ایم بسیاری از مالکان روشی را در پیش میگیرند که به دور از اخلاق و انصاف است و پیشنهاد ما نیز این است که به عنوان یک مستاجر در روز قرارداد مالک خود را نیز بررسی کنید و اگر احساس میکنید که صاحبخانه ملکی که قصد اجاره آنرا دارید روحیات مناسبی ندارد از اجاره آن واحد خودداری نمایید .

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه