جستجو کردن

نوشته های اخیر

ارزش افزوده در سرمایه گذاری مسکن

  • سرمایه گذاری در مسکن به 2 دلیل کسب سود و یا صاحبخانه شدن انجام میشود اما در اینجا نکته ای که باید بررسی شود این است که آیا سرمایه گذاری شما همگام به تورم پیش میرود و یا بیش از آن برایتان سود خواهد داشت . اینکه در کدام دسته قرار بگیرید به نوع سرمایه گذاری شما مرتبط میباشد . از این رو در این مطلب به بررسی ارزش افزوده در سرمایه گذاری مسکن میپردازیم و به شما اطلاعاتی ارائه خواهیم داد تا بدانید که چگونه میتوانید با زمانبندی و انتخاب صحیح با سرمایتان متراژ و یا سود بیشتری بدست بیاورید.

    ارزش افزوده در سرمایه گذاری مسکن
    ارزش افزوده در سرمایه گذاری مسکن

    کنترل قیمت مسکن

    مسکن مانند هر کالایی دیگر ارزش ریالی خود را حفظ خواهد کرد اما سرعت این موضوع از مابقی کالاها کمتر میباشد . یعنی اگر نرخ دلار بالا برود و ارزش ریال پایین بیاید اولین موضوعی که اتفاق می افتد برابر سازی ارزش ریال کالاهایی است که نرخ دلار تاثیر مستقیم بر روی آنها دارد . این نکته در قیمت گذاری بسیار مهم است زیرا کالاهایی که رابطه غیر مستقیم دارند سرعت افزایش قیمت آنها کند تر خواهد بود .

    چند نمونه از کالاهایی با تاثیر مستقیم را میتوان طلا ، خودرو ، لوازم خانگی ، مواد اولیه وارداتی ، تلفن همراه و کالاهای الکترونیکی مثال زد و کالاهایی مانند مسکن و مواد غذایی داخلی به دلیل اینکه تشکیل شده از المان های زیادی هستند تاخیر بسیار بیشتری در افزایش قیمت خواهند داشت . اما مثال مواد غذایی در کنار مسکن را به این دلیل زده ایم تا بزرگترین تفاوت آنها را بیان کنیم .  نقش دولت و دستگاه های نظارتی در مورد مواد غذایی بازدارنده است اما در مورد مسکن دولت نمیتوان دخالتی بر قیمت گذاری و یا کنترل آن داشته باشد . شرکت های خصوصی که پروژه های انبوه در دست احداث دارند خود قیمت گذار پروژه خود میباشند و منع و محدودیتی از سوی دولت بر آنها وجود ندارد . پروژه ستین نمونه ای از این پروژه ها میباشد .

    پروژه ستین
    پروژه ستین

    رشد قیمت مسکن چگونه است ؟

    همانطور که در بالا اشاره نمودیم قیمت مسکن تحت تاثیر کنترل دولت نیست و علت آن نیز قوانین کنترلی بر دارائی های ملکی هر فردی میباشد که در کشورهای دیگر به دلیل شفافیت مالی هر فرد و ساختار درست این موضوع در رصد دولت میباشد و ابزارهای کنترلی مانند مالیات میتواند کنترل کننده این موضوع باشد که هر فرد بیش از نیاز خود و به دلیل سرمایه گذاری نتواند املاک زیادی را خریداری نموده و آنها را خالی نگه دارد .

    اما در کشورمان رشد قیمت مسکن جدا از تورم تحت تاثیر توسط افرادی که تحت عنوان واسطه یا دلال وارد بازار میشوند نیز قرار دارد . در واقع هر بازاری که برای واسطه گران جذاب باشد تحت تاثیر قیمت گذاری آنها نیز قرار خواهد گرفت و این به چرخه عرضه و تقاضا نیز بر خواهد گشت . اما بطور کلی قیمت مسکن بصورت آهسته ولی پیوسته میباشد که ارزش ریالی خود را حفظ خواهد کرد و اگر سایتهای ثبت آگهی را با عباراتی مانند پیش خرید آپارتمان در تهران جستجو نمایید میتوانید تغییرات قیمت را در بازه های مخلف مشاهده فرمائید .

    انتخاب منطقه رو به رشد

    اگر به دنبال این موضوع هستید که سرمایه گذاریتان جدا از تورم شامل افزایش قیمت شود باید منطقه ای را انتخاب نمایید که رو به رشد باشد و البته که میتوانید فرصت های بسیاری را برای سرمایه گذاری در چنین مناطقی بیابید . به عنوان مثال در سعادت آباد یک زمین خاکی که قصد ساخت و ساز دارد اگر قصد پیش فروش ملک خود را داشته باشد قیمت آن شاید ده درصدی از یک واحد آماده کمتر است زیرا نرخ در آن منطقه مشخص است و خریدار همیشه وجود دارد زیرا مردم با آن محدوده آشنا هستند .

    پیش خرید آپارتمان در تهران
    پیش خرید آپارتمان در تهران

    اما اگر همین موضوع در منطقه ای مانند 22 اتفاق بی افتد مشاهده خواهید کرد که اگر ملکی در حال ساخت باشد قیمت آن از یک واحد آماده بسیار کمتر است و این به دلیل آن است که بخش عظیمی از مردم با این منطقه آشنایی ندارند . اینکه میگوییم بخش عظیمی از مردم منظور از ساکنان تهران نیست بلکه ساکنین شهرهای دیگر نیز بخش عمده ای از سرمایه گذاران در تهران هستند و اگر از آنها در مورد مناطقی مانند سعادت آباد ، پونک و تهرانپارس بپرسید قطعا با آن آشنایی دارند و یا به نحوی برایشان آشناست . اما در مورد مناطق جدید اینگونه نیست و این فرصتی برای سرمایه گذاری در مناطقی بدین شکل میباشد که سرمایه شما را در نهایت شاید چند برابر نیز کند .

    پیش فروش چیتگر در سایتهای ثبت آگهی به دلیل نوساز بودن منطقه بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است .

    به امکانات سازه توجه نمایید

    یکی از نکاتی که باید بدان توجه داشته باشید امکانات سازه ای است که قصد سرمایه گذاری در آنرا دارید . این موضوعی مهم است که امکانات در حد استاندارد های منطقه باشد و نه کمتر و نه خیلی بیشتر . زیرا اگر کمتر باشد قطعا نقطه ضعف است و نداشتن امکاناتی خاص نسبت به منطقه ضعف بزرگی خواهد بود و اگر هم امکاناتی بیش از حد و لوکس از سطح منطقه باشد قیمت آن واحد را بالا میبرد و قطعا بسیاری از افراد ترجیح میدهند منطقه ای بهتر با امکانات استاندارد داشته باشند تا اینکه ساختمانی لوکس در منطقه ای پایینتر خریداری نمایند .

    همچنین توجه داشته باشید که بسیاری از امکانات بر روی کاغذ کارایی دارند و در عمل چیزی جز هزینه نگهداری و تعمیر نخواهند داشت و البته این را بدانید که اگر در منطقه ای جدید قصد سرمایه گذاری دارید امکانات را بالاتر در نظر بگیرید زیرا مناطق جدید در ساخت و ساز اولیه استانداردشان نیز پایین است و زمانی که ساخت و ساز رونق پیدا میکند پروژه های جدید با امکانات بروز تر معرفی میشوند و بهتر است شما سازه ای را خریداری نمایید که در 10 الی 15 سال آینده نقطه ضعفی نسبت به استاندارد های آن زمان نداشته باشد .

     

     

     

    این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

    در صورت نیاز به مشاوره،اطلاعات خود را وارد نمایید. اگر در ساعات اداری باشیم، به سرعت تماس خواهیم گرفت.

    پروژه های مرتبط

    ارسال نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    Call Now Buttonتماس با کارشناس فروش پروژه